آشپزخانه آشپزباشی

آموزش آشپزی، انواع شیرینی،کیک،خورشت، سالاد،دسر،بستنی و ...

آشپزخانه آشپزباشی

آموزش آشپزی، انواع شیرینی،کیک،خورشت، سالاد،دسر،بستنی و ...

سیر تا پیاز آشپزی در آشپزخانه آشپزباشی ! هر روز با آموزش جدیدترین غذا ها ، کیک ، شیرینی ، دسر ، سالاد و ... در خدمت شماست

طبقه بندی موضوعی

لذت آشپزی در مسافرت

سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۸:۰۷ ب.ظ

 

لذت آشپزی در مسافرت

 

http://uupload.ir/files/biti_safar.jpg

 

سفر همیشه تداعی گر اوقات خوش و لذت بخش توام باخاطرات شیرین و ماندگار در هر برهه زمانی برای هر انسانی هست. همیشه با گذشت چندین ماه و یا سال از سفر های گذشته ادم بیشتر دلش میخواد به سفر بره و دوباره اون خاطرات شیرین رو رقم بزنه و یا تجارب و لحظات جدیدتری رو خلق کند. سفر رفتن اغاز ماجراجویی های فردی و یا گروهی هست. به نظر من از لذت بخش ترین قسمت های سفر ، پخت غذا و تجربه های جدید در آشپزی هست. غذاهایی که خیلی با آداب و القاب خاصی درست نمیشوند ولی مزه موندگاری دارند. شاید ادم بهترین جوجه کباب و کباب و سایر غذاها رو در بهترین رستوران ها بخوره و بعد از گذشت چند روز فراموش کنه و دیگم به یادش نیاد ولی طعم خوش غذاهایی که در سفر با شرایط خاص خورده رو هرگز از یاد نمیبره.

 

http://uupload.ir/files/h7m4_ashpazi_dar_safar.jpg

 

لوازم مورد نیاز برای آشپزی هنگام مسافرت

امروز میخوایم حداقل لوازمی که در سفر برای درست کردن غذاهای روزمره در طول سفر بهش نیاز داریم رو نام ببریم. امیدوارم این مطلب بتونه کمکتون بکند.

 

اول اینکه شما به سفر بین شهری میرید لوازم خوراکی مثل تخم مرغ و انواع گوشت مثل مرغ و یا گوساله و گوسفندی و یا لبنیات مثل شیر ، دوغ ، ماست رو نیاز ندارید همراهتون ببرید چرا که امروزه در تمامی شهرها هایپر مارکت های بزرگ و معروف حضور دارند که این نیاز شما رو رفع میکنند و لزومی نداره این ها رو به کوله بار خودتون اضافه کنید.

 

اگر سفر شما به دل طبیعت مثل جنگل ، کوه و صحرا هست بحث فرق میکنه و حتما باید خوراکی های کنسروی مثل تن ، لوبیا همراه خود داشته باشید. زدن یک املت مشتی در وسط جنگل یا دل کوه واقعا لذت بخشه. میتونید تخم مرغ رو در سطل درپوش دار بزارید و لا به لای تخم مرغ رو دستمال بگذارید تا در اثر جابه جایی باعث شکستنگی نشود.

 

 

http://uupload.ir/files/n6wy_%D8%AA%D8%AE%D9%85_%D9%85%D8%B1%D8%BA_%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C.jpg

 

 

بطری آب به نظرم بسیار ضروری هست. حتما یک ظرف ، کلمن یا گالن آب برای آشامیدن و یا شستشوی ضروری همراه خودتون داشته باشید. چه شما سفرتون بین شهری باشه چه در دل طبیعت! چون آب مسئله ای هست که بسیار مهمه و بدن انسان با آبی که در شهر و منزل خودش مصرف کرده یه جورایی آداپته شده و خیلی افراد وقتی به شهر یا مکان دیگری میروند و از آب آنجا مصرف میکنند دچار مشکلات گوارشی میشوند. ضرب المثل معروف آب به آب شدن از همین جا آب میخوره!

 

ادویه جات مثل نمک و فلفل و ... هم با خودتون ببرید. لازم میشه!

 

داشتن یک وسیله برای پخت و گرم کردن غذا هم که دیگه کاملا نیازش کاملا مشخص هست. معمولا ما ایرانی ها روش سنتی و درست کردن منقل با چوب ، ذغال و ادوات دیگر رو ترجیه میدیم. این میتونه برای سفرهای جنگلی یا کوهستانی مفید باشه و حتی در سفرهای شهری میتونید در بوستان هایی که مسافری هستند و دارای منقل پارکی هستند این کار رو انجام بدید ولی حقیقتا این کار وقت گیر هست و یا هنگام وزش باد روشن کردنش بسیار کار سختی میشه. یک سری معایب دیگه هم داره که کمی بهش فکر کنید بهش میرسید! من خودم داشتن یک پیک نیک یا اجاق گاز مسافرتی رو ترجیح میدم. اخیرا اجاق هایی مخصوص کوهستان و انواع سفر ساخته شده که هم با کپسول های کوچیک و هم با گاز شهری کار میکنه. یعنی هم میتونید باهاش کوه  جنگل برید  و هم در مسافرت های بین شهری استفاده کنید.

 

http://uupload.ir/files/g6n3_happyhome.jpg

 

قاشق ، چنگال ، چاقو از لوازم مهم در مسافرت هست که باید به تعداد نفرات برداشته شود. داشتن تعداد بیشتری از این وسایل برای زاپاس بسیار خوبه چرا که در صورت کثیف شدن و دسترسی نداشتن برای شستشو میتونید از اونها استفاده کنید. لیوان و بشقاب رو میتونید کاغذی یا یکبارمصرف با خودتون ببرید ولی توصیه من در مورد قاشق و چنگال این هست که فلزی سبک باشه و از منزل خودتون ببرید.

 

در نهایت حتما یک کیسه برای جمع آوری زباله هاتون هم همراه داشته باشید تا بتونید تمامی زباله هاتون رو داخلش بریزید و توصیه آخر اینکه مراقب طبیعت باشید تا بتونیم همگی از طبیعت تمیز و بکر لذت ببریم.

 

 

http://uupload.ir/files/4yc9_%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%87_%D8%AF%D8%B1_%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%D8%AA.jpg

 

منبع:

https://www.balatarin.com/permlink/2020/7/22/5363465

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی